Ambassadeurschap

Ambassadeurschap ontstaat door het delen van ervaringen

De ambassadeursmultiplier. Van 1 ervaring, via betekenisgevende dialoog, vergroting via netwerken naar een veelvoud van ambassadeurs.
De ambassadeurs-multiplier. Van 1 ervaring, via betekenisgevende dialoog, vergroting via netwerken naar een veelvoud van ambassadeurs.

De invloed van ambassadeurschap van klanten, medewerkers en andere stakeholders van een merk wordt in een verbonden en vervlochten wereld, waar iedereen in contact staat met iedereen steeds groter.

Veel organisaties merken nu al dat hun doelgroep niet meer openstaat voor hun zend-boodschappen. Klanten en Medewerkers staan in toenemende mate alleen nog maar open voor hun netwerk, hun peers. Dat maakt ambassadeurschap nog crucialer dan het al was, zowel van klanten als medewerkers.

Maar geloofwaardig ambassadeurschap kun je niet opdragen. Ambassadeurschap ontstaat door het creëren van ervaringen, belevenissen, die het waard zijn om te delen. Dit zijn vrijwel altijd ervaringen met een persoonlijke betekenis. Een merkervaring met een persoonlijke relevantie.

In een door mij ontwikkelde workshop Medewerker Ambassadeurschap ontwikkel je in 1 middag, meer inzicht in hoe ambassadeurschap werkt en gestimuleerd kan worden en ga je aan de slag met ontwikkelen van een concrete activiteit waarmee je jouw merk het Ambassadeurschap van medewerkers vergroot. Je eindigt de middag met 1 uitgewerkt voorstel voor een concrete activiteit die je de volgende dag al kan gaan implementeren.

vakkenvuller als merkambassadeurBij Albert Heijn heb ik Employer Branding strategie ontwikkeld en geimplementeerd waarin ik  het werkgeversmerk heb opgebouwd via ambassadeurschap van honderdduizenden jongeren met een bijbaan bij Albert Heijn. Daarbij het door mij ontwikkelde 3 C stappenplan volgend. Geïnteresseerd in de aanpak? En hoe dat voor uw merk kan uitpakken?

 

Lees ook:

In vuur en vlam voor het merk