De Merkmotor

de merkmotorDe duurzame kracht van relaties met klanten en medewerkers.

(Genomineerd voor de PIM, innovatie in marketing prijs)

Management boek over de kracht van merkrelaties met klanten en medewerkers Er ligt voor marketeers een levensgrote kans om bedrijfsresultaten structureel te verbeteren. Door morgen te beginnen om vanuit het merk oprechte relaties met klanten en medewerkers aan te gaan.

In De Merkmotor, betoog ik dat de strategische keuze om relaties vanuit het merk centraal te stellen, leidt tot onderscheidend vermogen in de markt, een betere reputatie en positieve resultaten.

De rode draad in dit boek is het onvermogen van bedrijven om met mensen te communiceren en adequaat op hun behoeften, klachten, vragen, maar ook op hun ideeën te reageren. Verbazingwekkend dat bedrijven dit accepteren, alsof negatieve gevoelens als onvrede, frustratie en irritatie van klanten en medewerkers vanzelf wel overgaan en geen impact hebben op de doelstellingen van een onderneming of een merk.

In het boek ‘De Merkmotor’ heb ik het concept van merkrelaties volledig uitgewerkt. Via theorie, met bijbehorende praktijkvoorbeelden en anekdotes, neem ik u mee in de wereld van relaties en laat u de kracht van relaties zien en voelen. ‘De Merkmotor’ biedt u denkmodellen die begripsvorming helpen. En praktische aanknopingspunten en inspiratie om met uw eigen merk op basis van merkrelaties stap voor stap duurzaam succes te realiseren. Succes die u meer zal opleveren dan de zoveelste ronde besparingen en bezuinigingen.

aandachtMet Merkrelaties investeert u weer in uw merk, niet meteen met grote sommen geld, maar in termen van aandacht, verbinding, communicatie en betekenis. Door het aangaan van merkrelaties maakt u energie los in uw organisatie. Dit zorgt er onherroepelijk voor dat uw organisatie samen met klanten en medewerkers echt in beweging komt. Efficiënter en sneller gaat werken. Beter kan reageren op de omgeving en zo kansen weet te benutten.

De Merkmotor is de tweede managementtitel van René Herremans (1966). Hij legt een levensgrote kans voor bedrijven bloot waarmee zij zich zowel op de arbeids- als consumentenmarkt kunnen onderscheiden. De auteur verbindt zijn inzichten en ervaring op het gebied van merkrelaties in de arbeids- en consumentenmarkt met de manier waarop merken met klanten en medewerkers omgaan. Social media, merkwaarden, transparantie, dialoog, werving, loyaliteit en reputatie worden in het grotere geheel van merkrelaties geplaatst. Het bedrijfsresultaat wordt uiteraard geen enkel moment uit het oog verloren.

Geïnteresseerd in de mening van anderen? Check dan ook de recensies.

Bestel de Merkmotor nu direct zonder verzendkosten voor € 26,95.