De merkmotor

De duurzame kracht van relaties met klanten en medewerkers.

(PIM nominatie, innovatie in marketing)

Management boek over de kracht van merkrelaties met klanten en medewerkers. Er ligt een levensgrote kans om bedrijfsresultaten structureel te verbeteren. Door oprechte relaties met klanten en medewerkers aan te gaan. Dit leidt tot onderscheidend vermogen in de markt, een betere reputatie en duurzaam positieve bedrijfsresultaten.

De rode draad in dit boek is het onvermogen van bedrijven om in de praktijk echt met mensen te communiceren in plaats van een proces uit te voeren. Echt met mensen communiceren betekent adequaat op hun behoeften, klachten, vragen, maar ook op hun ideeën reageren. Verbazingwekkend dat bedrijven genoegen blijven nemen met een procesbenadering van mensen, alsof negatieve gevoelens als onvrede, frustratie en irritatie van klanten en medewerkers vanzelf wel overgaan en geen impact hebben op de doelstellingen van een onderneming of een merk.

In ‘De Merkmotor’ heb ik het concept van merkrelaties volledig uitgewerkt. Via theorie met bijbehorende praktijkvoorbeelden en anekdotes, neem ik u mee in de wereld van bedrijfscommunicatie en relaties, en laat u zo de kracht van relaties zien en voelen. ‘De Merkmotor’ biedt u denkmodellen die begripsvorming helpen. En praktische aanknopingspunten en inspiratie om met uw eigen merk op basis van merkrelaties stap voor stap ‘waarde’ en daarmee duurzaam succes te realiseren. Succes die u meer zal opleveren dan de zoveelste ronde besparingen en bezuinigingen.

Met Merkrelaties investeert u weer in uw merk, niet meteen met grote sommen geld, maar in termen van aandacht, verbinding, communicatie en betekenis. Door het aangaan van merkrelaties kiest u voor een lange termijn perspectief en maakt u energie los in uw organisatie. Dit zorgt er onherroepelijk voor dat uw organisatie samen met klanten en medewerkers echt in beweging komt. Efficiënter en sneller gaat werken. Beter kan reageren op de omgeving en zo kansen weet te benutten.

Archieven
Categorieën