In de media

Een greep uit enkele media optredens:

Volkskrant, 18-11-2015

Personeel nodig? Deel het via WhatsApp

whatsapp lokale arbeidsmarktInterview over de rol van Whatsapp op de arbeidsmarkt. Albert Heijn maakt als een van de eersten ook gebruik van Whatsapp op de lokale bijbaan markt. Whatsapp is nu al het social kanaal dat via mobiel voor de meeste shares en doorverwijzingen zorgt. Gerichte en vertrouwde doorverwijzingen, resulterend in een hoge conversie. Lees hier het gehele artikel.

Personeel nodig_ Deel het via Whatsapp Volkskrant 18-11-2015

Darwin bij BNR radio programma over de arbeidsmarkt.

In gesprek gaat over de invloed en kracht van cultuur op een merk en hoe daar op te interveniëren. BNR- Darwin november 2013, dialoog over cultuur op de werkvloer.

Interview Marketing Tribune Maart 2013 – Vakkenvuller wordt merkambassadeur

rene herremans marketing tribuneMedewerkers als merkmakers

Als senior manager Employer Branding bij Ahold Europe kent René Herremans als geen
ander het belang van betrokken medewerkers voor ee nsterk merk en een gezond bedrijf.
Toch blijft de rol die medewerkers naast klanten kunnen spelen als geloofwaardige
merkambassadeurs nog vaak onderbelicht. Herremans praat ons bij over het geheim van
de duurzame Merkmotor, de kracht van de dialoog en medewerkers als potentiele merkmakers. Lees meer: MT05 interview rene herremans

InCompany december 2012

 ‘Werken aan betrokkenheid is de basis voor ons succes’
Ahold en Albert Heijn zijn beste werkgevers in supermarktsector. Medewerkers van Albert Heijn worden elk jaar enthousiaster over hun werkgever. Het bedrijf laat in Incompany 200 alle concurrenten ver achter zich. De sleutel tot dit succes is een aanpak waarbij de medewerkerbetrokkenheid het startpunt is. Over hoe een efficiënte
multinational de menselijke maat van het familiebedrijf herontdekte en dat op moderne wijze oppakt. “Als je stuurt op betrokkenheid, komt het resultaat er vanzelf achteraan.” Lees meer: Incompany 200_ december 2012 interview Ahold

Interview Interne Communicatie Juni 2011:

‘Anno 2011 zul je je mensen ruimte moeten geven’

Levensmiddelenkrant Juni 2011:

Hoog verloop bij AH gestopt dankzij dialoog op winkelvloer
Boek De Merkmotor benadrukt belang van goede merkrelatie
Voor een succesvolle onderneming is meer nodig dan een goede merknaam en goede producten. Het aangaan, opbouwen en onderhouden van merkrelaties is in dit proces essentieel, zegt merkrelatie adviseur René Herremans. Hij schreef het boek De Merkmotor, waarin hij informatie en tips geeft om het beste uit merkrelaties te halen

Interview Management Boek Magazine Juni 2011

Luister beter naar ideeën,
René Herremans pleit voor minder discussie en meer dialoog.
Hoe het niet moet, toonde Youp van ’t Hek aan in zijn strijd tegen T-Mobile. De les voor bedrijven: keer je niet af van klanten, maar ga met ze in dialoog, luister echt naar ze en handel daarnaar. De rope om transparantie duwt merken richting een permanente dialoog met klanten en medewerkers. Lees meer: Interview management boek

Interview Management & Literatuur Mei 2011:

Dialoog als antwoord op eroderend vertrouwen
Het vertrouwen in merken is in vijftien jaar gehalveerd. Merken eroderen. Auteur van het boek De MerkMotor, René Herremans, gelooft desondanks heilig in merken. Maar dan moet je wel anders met merken omgaan. Daarbij draait het voor hem vooral om de woorden dialoog en relatie.

Gasthoofdredacteur Werf&, April 2011:cover werf&

Uw merk, de mensenmotor
Merkrelaties cruciaal voor werkgever 2.0
Merken bouwen gaat niet om zoveel mogelijk klanten verzamelen, of om het aantal medewerkers. Het gaat om de kwaliteit van de relaties. Lees meer:
Werf& artikel

wwb_img93Artikel Tijdschrift voor Marketing april 2011:

Merkrelaties bouwen verbeter de klanttevredenheid

Opvallend veel grote merken falen in hun contacten met klanten en medewerkers. Marketeers kunnen dit verbeteren als ze morgen vanuit het merk oprechte relaties met klanten en medewerkers aangaan. Lees meer: tijdschrift voor marketing 04-2011