Rene Herremans

rene ahold 2011Kennismaken

Ik ben in de diverse rollen waarin ik gewerkt heb, en door mijn belevenissen als klant en medewerkers van organisaties gefascineerd geraakt over de wijze waarop merken en organisatie met mensen omgaan. En vaak het onvermogen om dit op een natuurlijke menselijke manier te doen.

Vanuit die fascinatie werk ik bij Albert Heijn aan de werkgevers experience van vakkenvullers en professionals en geef ik advies aan merken op het gebeid van Employer Branding, Employee Engagement, Experience Management, Communicatie en natuurlijk de relaties die merken met mensen op kunnen bouwen.

Als adviseur ben ik een consultant met 1 been in de advieswereld en 1 been in de dagelijkse praktijk van een grotere organisatie, Albert Heijn als Sr. Manager Employer Branding en Employee Engagement. Bij Albert Heijn heb ik Employer Branding en Employee Engagement weten op te bouwen tot een strategische HR-discipline. Die een concrete toegevoegde waarde biedt voor marketing, communicatie en de business resultaten.

Naast advies wil ik merken ook graag inspireren om eens op een menselijke manier naar hun medewerkers en klanten te kijken. Om eens niet alles van voor tot achter dicht te timmeren, maar medewerkers (en klanten) ook de ruimte te geven voor een eigen invulling en eigen initiatief. In een almaar sneller veranderende en transparante wereld is dat in mijn overtuiging de enige weg om nog flexibel in te kunnen spelen op veranderingen en relevant te blijven.

Tenslotte ben ik ook uitgever, via mijn eigen uitgeverij Excorde en auteur van verschillende management boeken en publicaties. Met mijn eerste boek, “Uw werknemer wordt klant”, won ik de LTP van den Bergh prijs voor het beste HR-management boek in het Nederlands taalgebied 2005-2006. Inmiddels is in 2011 ook mijn tweede management boek verschenen “De Merkmotor”. Dit boek was genomineerd voor de PIM Marketing award voor het meest innovatieve boek in Marketing in 2011.

Overige Publicaties

Leergang over arbeidsmarktcommunicatie. Het artikel werkt een visie op interne communicatie en internal branding uit. Download het artikel: internal branding – maak kennis met uw werknemer

Artikel over de hierarchie van behoeften op de arbeidsmarkt. In analogie aan de maslow behoefte piramide worden de behoeften op de arbeidsmarkt uitgewerkt en getoetst op basis van arbeidsmarkt onderzoek van Intelligence Group. Herremans- motivaties op de arbeidsmarkt def