Relationship Value Proposition

relationship-value-propositionVerbinden met de levens van mensen, daar gaat het om voor merken in de 21ste eeuw.

Merken die een rol willen spelen in het levensverhaal van het individu, moeten zich afvragen wat hun toegevoegde waarde is. Toegevoegde waarde voor het leven van klant, medewerker en buur.

Stop met het zoeken naar onderscheid in marketing, dat leidt steeds vaker tot marginale niet relevante verschillen tussen producten. In plaats daarvan start met het verbinden.

Dit vraagt veelal om een radicaal andere mindset van merken. Het draait om relevante merkbetekenis, dialoog en betrokkenheid. Alleen zo kun je als merk (in de consumentenmarkt en in de arbeidsmarkt) verschil maken voor mensen.

Het gaat verder dan het zoeken naar touch points, maar juist om het vervolgens transformeren van die touch points naar talking points. Daarvoor moeten merken nadenken over hun Relationship Value Proposition. Wat hebben zij in de relatie te bieden en wat heeft de relatie hen te bieden.

vele ontmoetingen
Merken bieden vaak kansen voor ontmoetingen en verbinding.

Het unieke van relaties is dat beide partijen groeien dankzij de relatie.